NCC har meddelat att på Electrolux vitvaror som ingick i lägenheten vid överlämnandet under 2012 ingår en förlängd garanti fram till och med den 29/5 2017.
Om ett fel uppstår så skall det hanteras på följande sätt.
Efter att du noga läst instruktionsboken gällande felsökning och konstaterat att felet inte ligger inom normal skötsel/underhåll skall du ringa till:
Electroluxservice 031-513110, hisingen(snabel-a)electroluxservice(punkt)se och säga att det är garanti. De vill då ha uppgifter på följande.
Produktnummer:
Serienummer:
Modellnummer:
Detta framgår tydligt av märklappar på produkten som är placerade enligt anvisningarna i respektive instruktionsbok.
De skickar då en tekniker för att åtgärda problemet och om det är garanti fakturerar de NCC men om det är ett handhavande fel eller åverkan på produkten faktureras den boende direkt.
Lämpligen notera informationen i den svarta Bopärmen.