Från och med den 1 november 2017 är vi kollektivt anslutna till denna tjänst.
Com Hems utbud fungerar till den 8 december 2017, därefter har vi ingen tillgång till deras utbud.
Under oktober månad kommer Telias Router och box att delas ut till alla föreningens lägenheter.
Ni som behöver hjälp med inkoppling kontaktar Telias kundtjänst på tel 90200 (obs inget riktnummer behövs) eller besöker Teliabutiken i Kungsmässan.
Ni som har Com Hem idag skall:
Aktiverar denna tjänst, tidigast 1 nov till Telia antingen genom att:
- Kontakta kundtjänst på tel 90200
- eller besöka en Teliabutik (finns vid Kungsmässan)
- eller gå in på www.telia.se/aktivera
Vill man ha installationshjälp av en tekniker som kommer hem till dig en bokad dag så beställer man det samtidigt med att man aktiverar sina tjänster. Denna hjälp är kostnadsfri.
Ni som väljer det kollektiva utbudet dator 100/100, Tv-paket lagom och bredbandstelefoni ska inte enskilt betala något för detta, det ingår fortsättningsvis i vår månadsavgift till föreningen.
Ni som via Telia väljer att ha tjänster utöver det kollektiva som t.ex tv-paket stor och/eller högre hastighet än 100/100 får en kostnad för detta med ett sk uppköpspris som ni får uppgift om vid Telias kundtjänst.
Vill ni ha extra TV-box får man köpa upp till 4 ytterligare boxar än den som omfattas av avtalet, ingen ytterligare månadsavgift utgår för dessa extra boxar under förutsättning att man väljer grundutbudet. Extra box/boxar beställs av Telia.
Ni som har Telia idag:
Ni väljer det kollektiva paketet 100/100, TV-paket lagom 40 kanaler och bredbandstelefoni behöver inte göra någonting, ni ansluts i så fall med automatik.
Ni som vill ha annat TV-utbud eller högre hastighet eller idag har tjänster utöver det kollektiva utbudet t.ex. TV-paket stor eller högre hastighet 250 Mbit/s eller mer och vill behålla detta skall betala ett sk uppköpspris för detta då den kollektiva anslutningen kommit igång. De som har extra TV-paket som t.ex. C More eller Viasat behåller detta om man inte kontaktar Telia för förändring.
Den router som ni har idag är till låns från Telia skall sändas tillbaka, avvakta meddelande från Telia. Boxen däremot kan ni behålla. Ni får en ny box och router som levereras under oktober till er lägenhet.
Vill man ha installationshjälp av en tekniker som kommer hem till dig en bokad dag så beställer man detta av Telia tel 90200. Denna hjälp är kostnadsfri.
Telefoni
Flytt av fast telefoni till kollektiv bredbandstelefoni beställs via Telias kundtjänst 90200, eller Teliabutik eller telia.se/chatt.
Ni som har larm/trygghetslarm rekommenderas att kontakta larmoperatören innan man beställer flytt av sin fasta telefoni till bredbandstelefoni, detta för att säkerställa att tjänsterna fungerar tillsammans.
Den som vill kan behålla sitt abonnemang för Telia Bas men betalar då den fasta avgiften för detta.
Styrelsen